wtorek, 22 marca 2016

Sałatka z awokado i kurczakiem

Sałatka powstała z powodu połówki awokado, które zostało po naszym domowym sushi : ) Przepadam za awokado. Nie raz i nie dwa zdarzyło mi się zjeść pół owocu bez żadnych innych dodatków.
Nie zastanawiałam się dwa razy i zabrałam się za przygotowanie sałatki. Wymieszałam różne rodzaje sałat, dodałam pomidora, wspomniane awokado, usmażone kawałki kurczaka i całość podlałam sosem.
Tak sałatka wyglądałam zanim został zjedzona ze smakiem.

Sałatka z awokado i kurczakiem. Ensalada de aguacate y pollo.

 
Sałatka jest szybka a przede wszystkim bardzo prosta do zrobienia. Jej przygotowanie podzieliłam na trzy części: przygotowanie kurczaka, mieszanki sałat i sosu.

Kurczak: kilka polędwiczek z kurczaka (może być pierś kurczaka) pokroiłam na średnio duże kawałki i wrzuciłam je do miseczki, w której miałam przygotowaną odrobinę oliwy wymieszanej z kostką rosołową.  Odstawiłam na chwilkę żeby się „przegryzło” i zabrałam się za przygotowanie sosu.

Sos: dwie łyżki oliwy, łyżka soku z cytryny, sól, pieprz i przyprawy jakie kto lubi (lub jakie ma pod ręką): słodka bądź pikantna papryka, pietruszka, koperek, czosnek granulowany etc. Do przygotowania sosu użyłam małego słoiczka (zawsze mam pod ręką taki słoiczek, jest wygodny do przygotowania sosów, które zawierają oliwę). Wlałam do niego oliwę i dodałam sok z cytryny, sól, pieprz i pozostałe przyprawy. Zakręciłam słoiczek, energicznie potrząsnęłam i gotowe :D
 
Rozgrzałam patelnię, wrzuciłam na nią kurczaka i usmażyłam. W międzyczasie przygotowałam mieszankę sałat.

Sałatka: mieszanka rukoli i roszponki, sałata zielona porwana na kawałki, pomidor pokrojony w dużą kostkę, awokado pokrojone w półksiężyce (skropiłam je cytryną żeby nie sczerniało), orzeszki piniowe (można zastąpić orzechami włoskimi, pestkami słonecznika lub dyni).

Do salaterki wrzuciłam mieszankę sałat, pokrojonego pomidora, orzeszki piniowe i dodałam usmażonego kurczaka.  Wszystko polałam sosem i wymieszałam. Na wierzchu ułożyłam awokado i gotowe.
 
 
Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody./ The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz